Jelentkezés egy utazásra lépésről-lépésre |
A.) Amennyiben
már regisztráltál, lépj be a Saját felületedre.
1. A honlapon böngészve válaszd ki álmaid utazását. Elsőként mindenképpen tüzetesen olvasd el a programleírást és a tudnivalókat az útról, hogy tényleg ez-e az az út, ami igazi élményt jelenthet számodra!
2. Kattints az adott utazáson belül a foglalás almenüpont alatt a Neked megfelelő dátumra és a türkiz Menjünk! vagy a sárga Foglalj most! gombra.
3. Amennyiben már regisztáltál, akkor automatikusan megjelenik a Jelentkezési lap, amelyen láthatod adataidat, amelyeket a Saját felületen adtál meg.
4. Jó tudni: nem csak a saját, hanem az útitársad nevében is jelentkezhetsz. Ehhez nem kell mást tenned, mint megadni a nevét, a születési dátumát, az e-mail címét és a telefonszámát.
5. Nézd át adataidat, vagy módosítsd pontosan azokat, úgy, ahogy azok úti okmányaidban szerepelnek! Fontos, hogy ellenőrizd le az útiokmányod (útlevél vagy személyi igazolvány) érvényességét! Általános szabály, hogy ha a hazaérkezést követő 6 hónapon belül lejár, inkább időben csináltass újat. Különösen fontos az útlevél érvényessége, ha vízumköteles országba utazol!
6. Minden utazás alapfeltétele, hogy biztosítva légy! Ezért, a foglalási folyamatban válaszd a Montivago partnere, az EUB. Zrt által nyújtott kombinált útlemondási, betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, vagy a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, vagy amennyiben már van megfelelő betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, akkor csak útlemondási biztosítást.
7. Adataid megadása és a megfelelő biztosítás megadása után válaszd ki a fizetési módot. A leggyorsabb és legkényelmesebb mód a bankkártyás fizetés, de át is utalhatod az utazás előlegét vagy a teljes összeget irodánknak.
B.) Amennyiben még nem regisztráltál, ekkor látod a Jelentkezési lapot, ahol meg tudod adni az adataid és regisztrálhatod magad, így egy újabb utazáskor már nem kell újra beírnod a személyes adataidat.
1. Amennyiben még nem vagy beregisztrálva honlapunkra, a Menjünk! vagy a Foglalj most! gombra kattintva egy üres Jelentkezési lap jelenik meg, amelyet ki kell töltened.
2. Jó tudni: nem csak a saját, hanem az útitársad nevében is jelentkezhetsz. Ehhez nem kell mást tenned, mint megadni a nevét, a születési dátumát, az e-mail címét és a telefonszámát.
3. Minden utazás alapfeltétele, hogy biztosítva légy! Ezért, a foglalási folyamatban válaszd a Montivago partnere, az EUB. Zrt által nyújtott kombinált útlemondási, betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, vagy a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, vagy amennyiben már van megfelelő betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, akkor csak útlemondási biztosítást.
4. Adataid megadása és a megfelelő biztosítás megadása után válaszd ki a fizetési módot. A leggyorsabb és legkényelmesebb mód a bankkártyás fizetés, de át is utalhatod az utazás előlegét vagy a teljes összeget irodánknak.
A jelentkezés elküldése után egy automatikus e-mailt küldünk Neked a megadott email-címedre. Ha ezt mégsem kaptad volna meg, akkor mi sem kaptuk meg a jelentkezésed. Ebben az esetben kérlek, keresd az irodát telefonon a +36 30 152 0012 számon!
A jelentkezéskor (foglaláskor) az alábbi összegű
előleget kell befizetni:
– a részvételi díj 40 %-át, amennyiben a megrendelés az utazás előtt több mint 30 nappal történik, és ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés nem ró ettől szigorúbb kötelezettséget az Irodára,
– a teljes részvételi díjat,
ha az utazás kezdetéig 30 nap vagy annál rövidebb idő van hátra,
ha 50.000,-Ft-nál kisebb értékű a részvételi díj
– bizonyos speciális utazások esetében a fentiektől eltérő fizetési feltételeket is érvényesíthet az Iroda, ezeket azonban az utazás meghirdetésekor és a jelentkezéskor a Megrendelő tudomására hozza (pl. ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés fentiektől eltérő szigorúbb kötelezettséget ró az Irodára.)
A foglalás akkor válik véglegessé, amikor az előleg összeg megérkezik hozzánk! A jelentkezés (foglalás) után fennmaradó
hátralék összeget (azaz a kiegészített teljes részvételi díjat) az utazás megkezdése előtt legkésőbb 30 nappal ki kell egyenlíteni az Irodában. Amennyiben a Megrendelő a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Iroda a Megrendelőt terhelő költségtérítési kötelezettséggel a szerződést felbontottnak tekinti.
Belföldi utazásodnál irodánk elfogadja az OTP, K&H és az MKB Bank SZÉP kártyáját. Az utazás összegét (részben vagy egészben) kifizetheted tehát SZÉP kártyáddal is, a Szálláshely alszámlából.
Ha SZÉP kártyával szeretnél fizetni utazásodért (részben vagy egészben), akkor kérjük, hogy az utazás foglalásánál a fizetési módon belül válaszd ki a SZÉP kártya gombot. Az Üzenet nekünk rovatba pedig írd meg, hogy melyik SZÉP kártyával rendelkezel. Amint a foglalás beérkezik hozzánk, felvesszük veled a kapcsolatot legfeljebb egy munkanapon belül.
Az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés és a szerződés visszaigazolása |
A foglalás akkor válik véglegessé, amikor az előleg összeg megérkezik hozzánk! Ez után küldjük ki a visszaigazoló, az utazási szerződést tartalmazó e-mailünket. Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Kormány rendelet szerint az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésnek vagy a szerződés visszaigazolásának a következőket kell tartalmaznia:
a) az utazásszervező, továbbá - ha az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződést utazásközvetítő útján kötik meg - az utazásközvetítő, valamint - ha rendelkezik ilyennel - az utazásszervező helyi képviselőjének nevét, székhelyét, telefonszámát, e-mail-címét, továbbá faxszámát,
b) az utazásszervezőnek, az utazásközvetítőnek, az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Utevr.) szerinti nyilvántartásba vételi számát,
c) annak megjelölését, hogy a közreműködő személy utazásszervezőként vagy utazásközvetítőként jár el,
d) az utazó családi és utónevét és lakcímét, továbbá - amennyiben szükséges - elektronikus levelezési címét,
e) az utazó által megrendelt szolgáltatást,
f) a szolgáltatás igénybevételének idejét, helyét,
g) a szolgáltatást nyújtó megjelölését, székhelyét, adószámát, cégjegyzékszámát, kapcsolattartó személy nevét, elérhetőségét,
h) az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés alapján fizetendő teljes díj forintban meghatározott összegét, továbbá megfizetésének feltételeit, rendjét és módját, valamint a díj módosításának lehetőségére, illetve a számítási módjára vonatkozó tájékoztatást,
i) a szolgáltatásnak a szervezési díjat is magában foglaló díját (a továbbiakban: részvételi díj) forintban meghatározva,
j) a részvételi díjon túlmenően külön felszámításra kerülő adó, illeték és egyéb kötelező terhek (így különösen az üdülőhelyi díj, horgonyzási díj, repülőtéri illeték) forintban meghatározott összegét, valamint annak megjelölését, hogy milyen típusú olyan többletköltségek merülhetnek fel, amelyeket az utazónak kell fizetnie,
k) annak a biztosítónak vagy pénzügyi intézménynek a megnevezését, elérhetőségét, címét, amellyel az utazásszervező, az Utevr.-ben előírt vagyoni biztosítékra vonatkozóan szerződést kötött,
l) figyelemfelhívást arra, hogy az utazó az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésben vállalt szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos kifogását a 10. § (*) bekezdésben foglaltak szerint köteles haladéktalanul közölni az utaskísérővel vagy annak hiányában a helyszíni szolgáltatóval, valamint
m) ha az utazásszervező, közreműködőjének felelősségét nemzetközi egyezmény korlátozza, az erre vonatkozó tájékoztatást, a vonatkozó nemzetközi egyezményt kihirdető jogszabály megjelölésével.
(*) Ha az utazó az utazásszervező vagy az utazásközvetítő közreműködésével köt baleset-, betegség-, illetve poggyászbiztosítást, valamint ha az utazásszervező az utazó javára szóló - az Utevr. 8. § (1) bekezdés b) pontja szerinti - biztosítást kötött, az utazásszervező, illetve az utazásközvetítő köteles a biztosítási kötvényt, az adott biztosítási termék szabályzatát, illetve a biztosítás igénybevételére jogosító bizonylatot az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés szerinti szolgáltatás igénybevételére jogosító iratok átadásával egyidejűleg az utazónak átadni.
Az utazásoknak nincs jelentkezési határideje. Egészen addig lehet jelentkezni, amíg van szabad hely az utazáson, illetve foglalható még repülőjegy az adott útra.
Érdemes időben jelentkezni az utazásra, sokszor ideális akár több hónappal az indulás előtt, különösen a repülős utakra, amelyeknél a késői jelentkezés általában egyre drágább repülőjegyet hoz magával és egyre nagyobb rizikófaktort, hogy bonyolultabb módon tudsz csak odautazni, mert akár már nem lesz közvetlen gép.
Amikor egy utazás betelt, már csak várólistára jelentkezhetsz. Ezt szintén a Foglalás menüpont alatt teheted meg, a piros Várólistára jelentkezem gombra kattintva. Amennyiben az utazás előtt történik útlemondás, irodánk felkeresi a várólistára jelentkezők közül azt, aki a legelőször jelentkezett és felkínálja neki az utazás lehetőségét. Fontos azonban megjegyezni, hogy irodánk nem tudja garantálni, hogy a várólistáról minden esetben be lehet kerülni az utasok közé. Természetesen a várólistára való jelentkezés ingyenes, előleg fizetési kötelezettséget nem von maga után.
Repülős útjainkra a kiutazás egyénileg történik. Ez azt jelenti, hogy egyénileg kell eljutnod a találkozási helyre (amely az esetek többségében az első úti célunk reptere), irodánk azonban minden segítséget megad, hogy a lehető legkönnyebb és legkényelmesebb legyen az odajutás és a tájékozódás.
Az egyéni kiutazás egyfajta rugalmasságot biztosít neked, ugyanis a repülőjegyedet egyénileg foglalhatod le, és bárhonnan eljuthatsz a célországba.
A repülőjegyet természetesen irodánkon keresztül is meg tudod vásárolni, hiszen arra törekszünk, hogy a csoport együtt tudjon utazni. Ezáltal pedig a transzfert is könnyebben tudjuk megszervezni és összeegyeztetni. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ha az irodánk által megadott találkozóponttól eltérő helyre és a megadott időponttól eltérő időben érkezel, a transzfert nem tudjuk biztosítani, ebben az esetben neked kell gondoskodnod a csoporthoz való eljutásról s annak költségeiről.
A repülőjegy egyszeri kiállításának díja: 5000 FT.Érdemes a jegyeket minél hamarabb megvenni, hiszen az áruk állandóan változik, de a helyek is fogynak. Fontos, hogy a repülőjegy ára függ a foglalási időponttól, a választott légitársaságoktól, valamint az adott járat telítettségétől! Így a honlapunkon feltüntetett ár is csupán tájékoztató jellegű, bővebb információért keress meg minket minél hamarabb, hogy megtaláljuk számodra a legmegfelelőbb repülőjegyet!
Ha utazásodhoz a repülőjegyet egyénileg vásárolod meg, kérjük, feltétlenül egyeztess előtte irodánkkal!
Utazás a találkozóhelyreA találkozóhelyre való eljutás – legyen az repülés vagy bármilyen más közlekedési eszköz használata – egyénileg történik, tehát hivatalosan nem a program része, ezért irodánk nem vállal felelősséget az ebből adódó kellemetlenségekért. Természetesen készséggel segítünk a repülőjegy kiválasztásában és megvásárlásában, fontos azonban tudni, hogy a repülőjegy kiállításával a fuvarozási szerződés a légitársaság és az utas között jön létre. Az utazási iroda a légitársaságok szolgáltatásáért felelősséget nem vállal.
Arra törekszünk, hogy a csoport együtt tudjon a találkozópontra utazni, s legtöbbször túravezetőnk is a csapattal tart. Mégis előfordulhat, hogy a túravezető előbb kiutazik, és a célországban, a találkozóponton várja a csoport érkezését. Ebben az esetben is segítünk, hogy zökkenőmentes legyen az utazás.
Mikor foglal(j)unk?Amint megvan az adott út indításához szükséges minimális csoportlétszám, irodánk elkezdi a repülőjegyek tényleges foglalását. Ezért is nagyon fontos, hogy minél előbb lefoglald utadat, így nagyobb az esélye, hogy repülőjegyed ára kedvezőbb lesz. Azoknak az utasainknak, akik egyénileg intézik a repülőjegy vásárlását, szintén azt tanácsoljuk, hogy várjanak, míg a jelentkezők száma eléri a minimum létszámot. Természetesen a létszámról, az aktuális jegyárakról és a várható menetrendről befizetett utasainkat folyamatosan tájékoztatjuk, illetve a honlapunkon kiírtakat is frissítjük.
Figyelem! Pontos árat csak a konkrét névre történő foglalást követően tudunk mondani, mivel a repülőjegyek ára állandóan változik. Kérlek, vedd figyelembe, hogy a honlapunkon kiírt árak is mindig tájékoztató jellegűek.
Mit kell megadni a foglaláshoz?
Egy repülőjegy foglalásához minden esetben a legfontosabb adat az utas neve abban a formában, ahogyan az útlevélben szerepel. Rendkívül fontos tehát, hogy jelentkezéskor (sőt akár már a honlapra való regisztráció alkalmával) úgy add meg a nevedet, ahogy az úti okmányaidban is szerepel, mert a repülőjegy foglalása a megadott névre szól! Ha az útlevélben és a repülőjegyen szereplő név eltér egymástól, a légitársaságok gyakran nem engedik felszállni az utast, vagy a névmódosításért nagy összegű büntetést kell fizetni. A legtöbb légitársaság nagyon szigorú szabályokkal dolgozik, egy karakter eltérést sem engedélyez. Amennyiben rossz nevet adsz meg, irodánk nem vállal felelősséget a téged ért kellemetlenségekért!
A név mellett a légitársaságok kérhetik még pontos születési dátumodat, útlevélszámodat és útleveled lejárati idejét is. Ilyen esetekben bekérjük tőled ezeket az adatokat is, és a félreértések elkerülése végett az úti okmányodról készült fényképet vagy annak szkennelt másolatát is várjuk e-mailben.
A Rail & Hike és a Rail & Bike útjainkat vonatos utazásokként terveztük, mivel a gyors és kényelmes utazások érdekében el szeretnénk kerülni a napokig tartó nagybuszos utakat. Mivel Budapestről számos szomszédos város pár óra alatt elérhető vonattal (InterCity, RailJet), úgy gondoltuk, hogy ezt a hatékony utazási formát választjuk. A vonatos utazásnak a gyorsaságon és a kényelmen kívül előnye, hogy utasaink több állomáson is felszállhatnak és becsatlakozhatnak csapatunkhoz. Általában több napos retúrjegyet vásárolunk, amelynek árát már tartalmazza az utazás ára.
Úti okmányok, személyes dokumentumok |
Felhívjuk minden utasunk figyelmét, hogy egy utazásra való jelentkezést követően az egyik legfontosabb lépés az úti okmányok (útlevél és/vagy személyi igazolvány) érvényességének ellenőrzése. Általában a legtöbb nem vízumköteles országban a hazaérkezést követően 6 hónapnál tovább tartó érvényességet fogadnak el.
Amennyiben vízumköteles országba utazol velünk, akkor nagyobb figyelmet kell fordítanod az útlevél érvényességére, mivel ilyen országokban sokkal szigorúbbak az útlevélre vonatkozó szabályok.
Ha minden szükséges iratod érvényes már csak egy teendőd maradt: utazás előtt készíts róla egy fénymásolatot vagy fényképet és hozd magaddal az eredetit és a másolatot is!
Fontos, hogy az érvényes dokumentumok megléte az utazó felelőssége, ezért ellenőrizd le az útiokmányod (útlevél vagy személyi igazolvány) érvényességét! Általános szabály, hogy ha a hazaérkezést követő 6 hónapon belül lejár, inkább időben csináltass újat. Különösen fontos az útlevél érvényessége, ha vízumköteles országba utazol.
Az útiokmányok (útlevél, vízum) beszerzése az utas feladata, kivéve, ha az Iroda közreműködőként azt magára vállalja. Az utazásra vonatkozó hatósági (útlevél, vám, vízum, deviza-jogszabályok, egészségügyi) előírások megsértéséből, valamint ezzel okozati összefüggésben felmerülő károk a megrendelőt terhelik!
A Montivago csapata nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a legjobb szolgáltatást és a legnagyobb élményt nyújtsuk utasainknak. Fontosnak tartjuk ezért, hogy utasaink véleményt formálhatnak és megoszthassák velünk tapasztalataikat egy adott útról. Ezekből mi a jövőben tanulhatunk, fejlődhetünk, amin változtatni kell, azon változtatunk, ami pedig nagy népszerűségnek örvendett, azt továbbra is megtartsuk és figyeljünk rá. Ennek érdekében létrehoztunk egy online értékelő lapot, amelyet pár kattintással könnyedén ki lehet tölteni. A kérdőívet minden utas a Saját felületén az Értékeléseim menüpont alatt érheti el. Itt a kitöltés után a Mentés gombra kattintva elmentheted értékelésedet, amelyet a későbbiekben már nem tudsz módosítani, de azokat ugyanezen menüpont alatt mindig visszaolvashatsz.
Útlemondás vagy módosítás |
A megrendelés módosítására vonatkozó kérelmet az Iroda – ha erre teljeskörűen van lehetőség – 10.000 Ft / fő költségáltalány felszámításával a Megrendelő vagy a 3. személy kérésére (és költségére) teljesíti azzal a további feltétellel, hogy a részvételi díj esetleges emelkedése esetén a különbözetet az Utas köteles megfizetni és a módosítás során az Irodával minden tekintetben együttműködni.
Az utazó a szerződéstől az utazás megkezdése előtt az Iroda szerződésben közölt költségének megtérítése mellett bármikor elállhat. Elállást csak írásban (levél, távirat, fax, email) lehet gyakorolni, és csak akkor lesz hatályos, ha az Iroda igazolhatóan tudomást szerzett róla.
Az utazás megkezdése előtti 90 napon túli lemondás díjmentes. Ha az utas 90 napon belül mondja vissza a részvételt, úgy a következő útlemondási díjak (sztornó díjak) érvényesek:
– 90-61. napon belüli lemondás esetén a részvételi díj 40 %-a;
– 60-21. napon belüli lemondás esetén a részvételi díj 80 %-a;
– 20 napon belüli lemondás, valamint utazás megkezdésekor történő meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a.
A lemondás költségei a jelen pontban meghatározott mértékektől eltérhetnek, amennyiben az Iroda külföldi partnere ettől eltérő költségtérítésre tart igényt, ezt azonban az Iroda köteles utazási szerződés módosításban rögzíteni.