Montivago Utazási Iroda
Nagy Gergely e.v.
6135 Csólyospálos, Alsócsólyos Tanya 253.
Adószám: 78995086-1-23
Engedélyszám: U-001867
A Montivago Utazási Iroda a számára előírt vagyoni biztosítékra az Európai Utazási Biztosító Zrt.-vel kötött szerződést.
Nagy Gergely e.v. mint a „Montivago Utazási Iroda” és Utas (továbbiakban: Megrendelő) közti
Utazási feltételek
A Montivago Utazási Iroda (továbbiakban: Iroda) által szervezett utazásokra az itt szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:238-251. §-ai, 6:254. §-a, az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) kormányrendelet (a továbbiakban: Rend.), a 2005. évi VII. törvénnyel kihirdetett Montreali Egyezmény, a visszautasított beszállás, a légi járatok törlése, vagy hosszú késése esetén a 261/2004. EK rendelet, valamint a légi személyi szállítás szabályairól szóló 25/1999 (II.12.) Korm. rendelet vonatkozó előírásai irányadóak.
I. Jelentkezés (Foglalás)
1.1. Az utazás megrendelésével, illetve a jelentkezés nyilvántartásba vételével, és az előleg megfizetésével létrejön az utas (a továbbiakban: Megrendelő) és az Iroda között a szerződés. Ha a Megrendelő jelentkezését helyhiány vagy más ok miatt az Iroda csak feltételesen fogadja el, az utazási szerződés csak akkor lép hatályba, ha az ügyfelet jelentkezésének feltétel nélküli elfogadásáról az Iroda értesíti. Ezen értesítésig a Megrendelő a jelentkezését bármikor visszavonhatja és a befizetett előleget az Iroda visszafizeti.
1.2. A jelentkezéskor (foglaláskor) az alábbi összegű előleget kell befizetni:
– a részvételi díj 40 %-át, amennyiben a megrendelés az utazás előtt több mint 30 nappal történik, és ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés nem ró ettől szigorúbb kötelezettséget az Irodára,
– a teljes részvételi díjat,
ha az utazás kezdetéig 30 nap vagy annál rövidebb idő van hátra,
ha 50.000,-Ft-nál kisebb értékű a részvételi díj
– bizonyos speciális utazások esetében a fentiektől eltérő fizetési feltételeket is érvényesíthet az Iroda, ezeket azonban az utazás meghirdetésekor és a jelentkezéskor a Megrendelő tudomására hozza (pl. ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés fentiektől eltérő szigorúbb kötelezettséget ró az Irodára.)
1.3. A jelentkezés (foglalás) után fennmaradó összeget (azaz a kiegészített teljes részvételi díjat) az utazás megkezdése előtt legkésőbb 30 nappal ki kell egyenlíteni az Irodában. Amennyiben a Megrendelő a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Iroda a Megrendelőt terhelő költségtérítési kötelezettséggel a szerződést felbontottnak tekinti.
II. Információk és szolgáltatások
2.1. Az utazás időtartamát, az egyes részszolgáltatások meghatározását, minőségét, a teljesítés módját és a részvételi díj összegét az Iroda honlapján közzétett tájékoztató tartalmazza. Ha a közzétett adatokban nagymértékű változás következne be (azaz ha a díjemelés mértéke a 8 %-ot meghaladja), akkor az Iroda erről tájékoztatja Megrendelőt. A tájékoztató kézhezvételét követő 8 napon belül a Megrendelő az utazási szerződéstől elállhat. Ebben az esetben az Iroda a befizetett díjakat levonás nélkül visszafizeti. Amennyiben a Megrendelő a változást tudomásul veszi, a korábbi utazási szerződés az új, módosított tartalommal jön létre.
2.2. A részvételi díj az utazás meghirdetett programjában szereplő szolgáltatások árát, az utazásszervező szervezési díját és az áfát foglalja magában. Az utazás során az Iroda útján a programban nem szereplő, előre be nem fizetett szolgáltatásokat csak a helyszínen történő fizetéssel lehet igénybe venni. Az Iroda az utazás előtt a megmaradt helyeket esetenként kedvező áron („last minute”) értékesítheti. Ebben az esetben a korábban teljes árat fizető utasoknak visszatérítés nem jár.
2.3. Kedvezmények:
2.3.1 Törzsutas kedvezmény: A visszatérő utasok / Megrendelők törzsutas kedvezményben részesülnek. Ennek alapján a harmadik Montivago utazást követően minden további utazásnál a visszatérő utasok / Megrendelők számára a törzsutas ár vehető igénybe. Tehát ha már legalább háromszor utazik az Iroda által szervezett úton, a negyedik és minden további utazás alkalmával a feltüntetett törzsutas áron foglalhat. A törzsutas státusz mindig névre szól és csak az adott e-mail címhez köthető egy személyre vonatkozik. Mivel ez egy egyéni kedvezmény és az adott személy által bejárt utak számától függ, így foglaláskor a kedvezményt a törzsutas státuszú visszatérő utas / Megrendelő utastársai nem vehetik igénybe. A törzsutas státusz nem évül el. A törzsutas kedvezmény összevonható a pecsétek gyűjtésével elérhető promóciós kódokkal, az előfoglalási akciókkal és a kölyök kedvezménnyel is.
2.3.2. Pecsét kedvezmény: Az út áráért, az út megosztásáért, az út értékelésért különböző értékű pecséteket ad az Iroda. Egyetlen út alatt legfeljebb 10 pecsétet lehet összegyűjteni, amelyeket utazási kedvezményekre váltható be. Az Iroda minden beváltott 10 pecsétért egyszeri 2%-os kedvezményre jogosító kuponkódot hoz létre, amelyet az Iroda honlapján bármelyik utazás foglalásánál felhasználható.
A beváltott promóciós kódok bármikor felhasználhatóak, de nem összevonhatóak: egy útnál a 10 pecsétből összegyűlő promóciós kódot egy személy csak egyszer használhatja fel. A 10 pecsét beváltása után a pecsétegyenleg a felhasznált pecsétek számával csökken.
2.3.3. Előfoglalási kedvezmény: Minden az Iroda honlapján feltüntetett Montivago utazásra vonatkozik, és évente két alkalommal egy általános 5% kedvezményt foglal magába. A kedvezményt az akció ideje alatt a teljes részvételi díj befizetése esetén adható meg. Az előfoglalási kedvezmény kizárólag a Montivago utak saját szervezésű részére vonatkozik, repülőjegyekre és a fakultatív programokra nem váltható be! Az előfoglalási kedvezmény összevonható a törzsutas kedvezménnyel, a pecsétek gyűjtésével elérhető promócióskódokkal és a kölyök kedvezménnyel is
2.3.4. A kölyök kedvezmény: Minden 18 év alatti (nem törzsutas státuszú) utas / Megrendelő számára az Iroda minden utazásból a törzsutas árat biztosítja. Amennyiben az utas / Megrendelő még nem töltötte be a 18. életévét, de rendelkezik már törzsutas státusszal az Irodánál, a törzsutas áron felül további 5% kedvezménnyel foglalhatja le utazásait.
2.4. Ha a Megrendelőt a saját hibájából az utazás megkezdését követően jogszabályok megsértése miatt kizárják, a befizetett részvételi díjból csak az igénybe nem vett és a külföldi partner által ki nem számlázott szolgáltatások forint ellenértékére tarthat igényt. Megrendelő részvételi díjban szereplő közös költségek (közlekedés, idegenvezető stb.) és az Iroda szervezési díj visszatérítését nem kérheti.
2.5. Az Iroda fenntartja magának a jogot a szálloda (szálláshely) kategórián belüli változtatására, valamint a programok azonos értékű és jellegű programokra való átcserélésére rendkívüli esetben.
2.6. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a légitársaságok és egyéb közlekedési vállalatok a menetrendben meghirdetett időponttól, autóbusz, vonat, repülőgép-, vagy hajótípustól eltérhetnek, a menetrendhez képest változások történhetnek. Csoportos, autóbuszos utazás esetén az ülőhelyfoglalás érkezési sorrendben történik. Minden közlekedési eszközön, és a nemdohányzó szálláshelyeken tilos a dohányzás, dohányozni ez esetben csak a kijelölt helyeken lehetséges.
2.7. Az útiokmányok (útlevél, vízum) beszerzése a Megrendelő feladata, kivéve, ha az Iroda közreműködőként azt magára vállalja. Az utazásra vonatkozó hatósági (útlevél, vám, vízum, deviza-jogszabályok, egészségügyi) előírások megsértéséből, valamint ezzel okozati összefüggésben felmerülő károk a Megrendelőt terhelik.
2.8. Az utazás során a Megrendelő poggyászának őrizetéről, felügyeletéről a Megrendelő gondoskodik, kivéve, ha azt továbbszállítás vagy megőrzés céljából az utazásszervező vagy közreműködője (pl. fuvarvállalat) átvette.
2.9. Az Iroda ügynöki feladatokat is ellát. A közvetítő szolgáltatások esetén a programot biztosító utazási iroda utazási feltételei érvényesek. Ilyen esetben az Iroda köteles az utast tájékoztatni.
III. Jogállás és felelősség
3.1. Bel- vagy külföldi hatósági árváltozás, fuvardíj, valamint a valutaárfolyam megváltozása miatt az Iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat felemelheti. Az áremelésről az utasokat az Iroda elektronikus levélben tájékoztatja. Ha a részvételi díj emelkedése a 8 %-ot meghaladja, akkor a tájékoztatástól számított 8 napon belül a Megrendelő a szerződéstől díjmentesen elállhat, és az Iroda a befizetett összeget teljes egészében visszafizeti.
3.2. Az Iroda felel a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért. Ha az Iroda az utazást
– nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a díjat arányosan leszállítani,
– nem teljesíti, úgy az utas kívánsága szerint vagy a díjat köteles visszafizetni (elállás) vagy az utazást más időpontban teljesíteni.
3.3. Az utazási szerződésben szereplőszolgáltatás hibás, nem megfelelő teljesítése esetén a Megrendelő köteles a kifogásra okot adó esemény színhelyén (az Iroda idegenvezetőjének, partnerének, szolgáltatójának) az Iroda által biztosított szolgáltatásokkal kapcsolatos kifogásokat a szolgáltatónak haladéktalanul jelenteni, jegyzőkönyvet felvetetni és az Iroda felelős képviselőjével aláíratni. Megrendelőnek a hazaérkezését követően ésszerű határidőn - de legkésőbb 8 napon - belül írásban (levél, távirat, fax), a felvett jegyzőkönyvvel együtt kell jelenteni a hibás teljesítést.
A bejelentési késedelemből eredő kárért a Megrendelő tartozik felelősséggel [Ptk. 6:162. § (3) bek.]. A panaszt bejelentő levélre az Iroda 8 napon belül köteles válaszolni. Az Iroda nem köteles a részvételi díjat leszállítani, ha a Megrendelő valamely szolgáltatást saját elhatározásából, vagy az érdekkörében felmerült okból nem vett igénybe.
3.4. A szerződésszegéssel okozott kárt az Iroda köteles megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa. Az Iroda közreműködőjének magatartásáért az Iroda úgy felel, mintha személyesen maga járt volna el. Ha az Iroda a Megrendelő kárát megtérítette, megilletik azok a jogok, amelyek a Megrendelőt a közreműködővel szemben megillették. A Megrendelő az általa harmadik személyeknek okozott kárért közvetlenül tartozik felelősséggel. Kártérítés nem vonatkozik az utas poggyászának elvesztéséből, sérüléséből eredő károkra.
IV. Az utazás meghiúsulása
4.1. Megrendelő a szerződéstől az utazás megkezdése előtt az Iroda szerződésben közölt költségének megtérítése mellett bármikor elállhat. Elállást csak írásban (levél, távirat, fax, email) lehet gyakorolni, és csak akkor lesz hatályos, ha az Iroda igazolhatóan tudomást szerzett róla.
4.2. Az utazás megkezdése előtti 90 napon túli lemondás díjmentes. Ha az utas 90 napon belül mondja vissza a részvételt, úgy a következő útlemondási díjak (sztornó díjak) érvényesek:
– 90-61. napon belüli lemondás esetén a részvételi díj 40 %-a;
– 60-21. napon belüli lemondás esetén a részvételi díj 80 %-a;
– 20 napon belüli lemondás, valamint utazás megkezdésekor történő meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a.
A lemondás költségei a jelen pontban meghatározott mértékektől eltérhetnek, amennyiben az Iroda külföldi partnere ettől eltérő költségtérítésre tart igényt, ezt azonban az Iroda köteles utazási szerződés módosításban rögzíteni.
4.3. Az Iroda az utazáshoz szükséges legkisebb tervezett utaslétszám el nem érése esetén, illetve ha az utazást a szerződéskötéskor előre nem látható – ez emberi életet, egészséget vagy vagyonbiztonságot akár csak közvetve veszélyeztető – külső körülmény merül fel (közvetett „vis maior”), az utazási szerződésben megállapított határidőig, vagy legkésőbb az utazás megkezdése előtt
- 20 nappal a 8 napnál hosszabb utak esetén,
- 8 nappal a 2 - 8 nap közötti időtartamú utak esetén,
- 48 órával a 2 napnál rövidebb utak esetén, míg
az emberi életet, egészséget vagy vagyonbiztonságot közvetlenül fenyegető helyzet kirobbanása esetén, (például háború, rendkívüli állapot, veszélyhelyzet, karantén, határzár, természeti katasztrófa vagy más elemi csapás, stb… (közvetlen „vis maior”) esetén akár az utazás napján is törölheti az adott utat és elállhat az utazási szerződéstől, azzal hogy az Iroda elállása esetén („vis maior” vagy a minimum létszám el nem érése miatti elállást) a törölt útnak megfelelő vagy ahhoz hasonló színvonalú útra vonatkozó utazási szolgáltatást köteles egy naptári éven belül felajánlani az érintett utasnak a törölt utazás áráért. Ha az utas nem fogadja el a felajánlott utazást vagy programot, akkor az Iroda köteles az utas által fizetett részvételi díjat/előleget egészében visszafizetni.
4.4. Amennyiben a szerződés az utazás során szűnik meg, az Iroda a Megrendelő érdekében szükséges intézkedéseket megteszi, és ennek költségeit megelőlegezi. Amennyiben a szerződés megszűnése a Megrendelőnek felróható okból következik be, az Iroda által megelőlegezett költségeket a Megrendelő köteles utólag megtéríteni. Amennyiben az intézkedés az Irodának felróható vagy érdekkörébe tartozó okból szűnik meg, az intézkedés költsége az irodát terheli.
4.5. Amennyiben az utazás teljesítése „vis maior” (pl. természeti katasztrófa, háború, zavargások, sztrájk stb.) miatt veszélybe kerül, mind a Megrendelő, mind az Iroda felmondhatja a szerződést. Ilyen esetben az Iroda a részvételi díjat visszatéríti. Amennyiben a vis maior esete az utazás megkezdése után merül fel, és az utazás félbeszakad, az Iroda köteles minden szükséges intézkedést megtenni a Megrendelő hazautaztatása érdekében és ennek költségeit megelőlegezni.
4.6. Semminemű visszatérítés nem illeti meg azt az utast, aki az utazás során maga lép vissza (áll el) az utazási szerződéstől, vagy azért nem tud részt venni az utazáson, mert a vonatkozó előírásokat (útlevél, vízum, deviza, vám stb.) nem tartotta be.
V. Jogok és kötelezettségek átruházása
5.1. A Megrendelőnek lehetősége van arra, hogy az általa kiválasztott utazási csomagot, illetve az utazási szerződésből fakadó jogait és kötelezettségeit 3. személy részére átruházza. Ez alól kivételt képeznek azok az utazások, amiknél a személycsere bizonyos egyedi szolgáltatások esetén – pl. repülőjegyek, névre szóló engedélyek – nem teszik lehetővé a jogok és kötelezettségek átruházását.
5.2. A megrendelés módosítására vonatkozó kérelmet az Iroda – ha erre teljeskörűen van lehetőség – 10.000 Ft / fő költségáltalány felszámításával a Megrendelő vagy a 3. személy kérésére (és költségére)
teljesíti azzal a további feltétellel, hogy a részvételi díj esetleges emelkedése esetén a különbözetet az Utas köteles megfizetni és a módosítás során az Irodával minden tekintetben együttműködni.
5.3. A jogok és kötelezettségek átruházásáról a Megrendelő köteles az Irodát haladéktalanul, de legkésőbb az utazási szolgáltatás megkezdését megelőző 8 napon belül igazoltan értesíteni. Az értesítés az Irodára nézve az igazolt írásbeli közléssel hatályosul.
5.4. Az utazási szerződés jogszerű, de az utazást megelőzően történt megszűnését követően az Iroda utazás előtt, így felszabaduló, illetve megmaradt helyeinek hasznosítása kizárólag az Iroda tevékenysége eredményének minősül, így erre hivatkozással a korábbi Megrendelő(k)nek visszatérítés nem jár, illetve bánatpénz-, valamint kártalanítás-fizetési kötelezettségük mértékének csökkentését ezen okból nem igényelhetik
VI. Biztosítás
6.1. A részvételi díj nem foglalja magában a baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás díját.
6.2. A megrendelő kötelezettsége, hogy az Iroda által szervezett utazások esetében rendelkeznie kell betegség-, baleset- és poggyászbiztosítással. Ezt az adott út túravezetője indulás előtt jogosult ellenőrizni, azonban a túravezető csak a biztosítás meglétét köteles ellenőrizni, de annak az adott útra való alkalmasságát már nem.
Az Iroda honlapján a tudnivalóknál minden utazáshoz feltünteti a választható Európai Utazási Biztosító (EUB) által nyújtott biztosításokat, e biztosítások szolgáltatásait, feltételeit, a biztosítások tételes táblázatát és a biztosítási termékismertetőket. Amennyiben a Megrendelő nem az Iroda biztosítási partnerével, azaz az Európai Utazási Biztosítónál (EUB) köt balesetbiztosítást, hanem más biztosítónál, akkor kifejezetten ajánlatos alaposan megvizsgálni, hogy az igénybe vett balesetbiztosítás tartalmaz-e magashegyi és különleges helyszínekről történő helikopteres mentést is. Ennek felelőssége, vagy hiánya esetéből adódó kár és költségek viselése a Megrendelőt terheli.
Az Iroda továbbá adott esetekben ajánlja a biztosítási partnere útlemondási biztosítását is, amely kombinálható a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítással. A biztosításokkal kapcsolatos egyéb információk az Iroda honlapján találhatóak meg.
VII. Egyebek
7.1. Amennyiben az utazást háború, természeti csapás, járvány, sztrájk stb. befolyásolja vagy meghiúsítja, ezért és a szolgáltatások fenti okból bekövetkezett elmaradásáért az Iroda felelősséget nem tud vállalni, kártérítési kötelezettséggel nem tartozik, így ezen okból jelentkező többletköltségek a Megrendelőt terhelik.
7.2. Az Iroda a bekövetkezett változásokért kártérítési felelősséggel nem tartozik, de a befizetett részvételi díj arányos részét visszatéríti. Ilyen esetben az illetékes hivatalos szervek által kiadott állásfoglalás az irányadó. Az Iroda segítséget nyújt az utasnak, ha fenti okokból nehézségei támadnak.
7.3. Az Iroda honlapján található általános időjárási viszonyok tájékoztató jellegűek. Az Iroda a szolgáltatások természeti környezetének rendkívüli okból történt megváltozásáért (pl. hóhiány, szélvihar, hirtelen nagy mennyiségű csapadék) semmilyen felelősséggel nem tartozik.
7.4. Az Iroda nem köteles a díjat leszállítani, vagy a Megrendelőnek visszatérítést fizetni, ha a Megrendelő valamely szolgáltatást saját elhatározásából vagy az érdekkörében felmerült okból nem vesz- vagy vett igénybe.
7.5. A Megrendelő poggyászának őrzéséről, felügyeletéről az utazás során maga gondoskodik.
7.6. Az Iroda nem felel olyan szolgáltatások elmaradásáért, amelyek a „vis maior” helyzeteken túl-, a közlekedési eszközök késése, illetve menetrendváltozás miatt, vagy a járat törlésének következtében maradnak el. Az iroda kizárja továbbá a felelősségét a Megrendelőnél keletkezett minden olyan kárért, amely az üzemeltető közlekedési társaság (vonat, autóbusz, hajó, légitársaság, stb…) magatartása miatt (pl. járattörlés, késés, beszállás elhúzódása, megtagadása, csatlakozási problémák stb…) keletkezett.
7.7. Amennyiben az utazás során valamely fakultatív program a kellő számú jelentkező hiányában marad el, a fakultatív programra befizetett részvételi díjat az iroda nem köteles visszafizetni.
7.8. Az utazások kezdetekor-, vagy utazások alatt megadott találkozási időpontokat elmulasztó, elkéső utasokra az idegenvezető az adott helyzettől függően maximum 15 percet tud és köteles várni. Fentiek megszegése / elmulasztása esetén az Iroda előre kizárja felelősségét a Megrendelőt önhibájából ért kára megtérítése terén, és a Megrendelő felé semmilyen visszafizetési kötelezettséggel nem tartozik.
7.9. A helyi viszonyok (közlekedés, időjárás, helyi ünnepek) vagy technikai okok (pl. autóbusz esetleges meghibásodása) miatt a programmódosítás jogát – rendkívüli esetekben – az Iroda fenntartja.
7.10. Az autóbuszos utazásoknál a csomagtérben utasonként egy, maximum 30 kg-os csomag, az utastérben pedig maximum 15 kg súlyú kézipoggyász szállítható. Repülős vagy vonatutak esetében a szállítható poggyász méret- és súlykorlátozására az adott légi- vagy vasúttársaság előírásai irányadóak. Repülős utaknál továbbá a légi személyszállítás vonatkozásában – a poggyászok szállítására is kiterjedően – a Megrendelő közvetlenül a légitársasággal kerül jogviszonyba, így a légi utazással kapcsolatos igényeit, kifogásait közvetlenül a légitársasággal szemben érvényesítheti.
7.11. A Megrendelő kötelezi magát, hogy az utazáson illetve annak programjain kizárólag akkor vesz részt, ha általa ismert egészségi állapota ezt lehetővé teszi, illetve amennyiben nem szenved olyan betegségben, amelyre tekintettel az utazási szolgáltatás valamely részének igénybe vétele számára az általánosnál nagyobb kockázatot jelent. Az utazás során az Iroda közreműködője (megbízottja) folyamatos tájékoztatást nyújt azon veszélyforrásokról, amelyekkel az utazás során a Megrendelők személyét vagy vagyonát érintő károk elhárítása céljából számolni kell, illetve ilyen tájékoztatás az utazás során bármikor kérhető. A Megrendelő az utazáson saját felelősségére vesz részt, illetve az egyes utazási szolgáltatások igénybevételéről saját felelősségére dönt. Ezen körülményekre figyelemmel az Iroda előre kizárja helytállási kötelezettségét az olyan károk megtérítéséért, melyek az utazás speciális jellegéből következően a Megrendelőtől-, mint utastól elvárt fokozott figyelem és körültekintés elmulasztása, valamint az Iroda közreműködőjének (megbízottjának) e körbe tartozó utasításaitól, javaslataitól történő eltérés, illetve annak be nem tartása miatt következtek be.
7.12. Az útiokmányok (személyi igazolvány vagy útlevél) beszerzéséről és érvényességéről, valamint az esetleges vízum beszerzéséről eltérő megállapodás hiányában a Megrendelő köteles közvetlenül gondoskodni. Az útlevél, vízum és vám, és az utazás helyszínén irányadó mindennemű jogszabályi-, helyi-, és kulturális szabályok, rendelkezések és jogszokások betartásáért, figyelembe vételéért közvetlenül a Megrendelő tartozik felelősséggel saját személyére és a vele együtt utazó kiskorú személyekre nézve is.
7.13. A felek között az utazási szerződéshez kapcsolódó mindennemű kommunikáció csak írásban (levél, távirat, fax, email) történhet. Az Iroda a Megrendelővel elsődlegesen elektronikus levél útján tartja a kapcsolatot, mindennemű tájékoztatót ilyen módon kézbesít, ekként a Megrendelő köteles az utazási jogviszony fennállása az indulás időpontjáig elektronikus levelezését folyamatosan figyelemmel kísérni és azt olyan állapotban tartani, hogy oda az Iroda által kézbesített küldemények valóban kézbesíthetőek is legyenek. Az Iroda nem felel azon károkért, amelyek a jelen pontban foglaltak megrendelői figyelmen kívül hagyásából származnak.
A Megrendelő személyes adatainak pontos és hiánytalan – érvényes személyi okmányainak szerinti tartalmú – megadása a Megrendelő kizárólagos kötelezettsége és felelőssége, az Iroda a pontatlanul megadott adatok miatt felmerülő károk megtérítését előre kifejezetten kizárja.
7.14. Az utazási szerződés aláírásával a Megrendelő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az utazási
szerződés teljesítése kapcsán az Irodának átadott személyes adatait az Iroda tárolja és kezelje. Az Iroda mint adatkezelő tájékoztatja a Megrendelőt, aki jelen utazási szerződés aláírásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy az utazási szerződésben és az Iroda honlapján megadott saját és utastársai személyes adatait az Iroda az utazási szerződés teljesítése jogcímen kezeli, ennek hiányában az utazási szerződés teljesítésére nem köteles. Az Iroda mint adatkezelő tájékoztatja a Megrendelőt, aki jelen utazási szerződés aláírásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Megrendelő és utastársai személyes adatai adatfeldolgozásra átadásra kerülnek az Iroda könyvelési, adózási, számítástechnikai és honlap üzemeltetési feladatokat ellátó adatfeldolgozói, továbbá azon személyek részére, akik az utazási szolgáltatás nyújtásában közreműködőnek, adott esetben harmadik országba is továbbítva azokat. Az adatkezeléssel érintett személyek jogairól információk az Iroda honlapján elérhető „Adatvédelmi tájékoztató és adatkezelési Szabályzat” dokumentumában olvashatók, a jogok aszerint gyakorolhatóak.
7.15. Az Iroda tájékoztatja a Megrendelőt, aki jelen utazási szerződés aláírásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy az utazás során az Iroda közreműködői (megbízottai) fénykép és videó felvételeket készíthetnek. Megrendelő az utazási szerződés aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy az Iroda által készített, a Megrendelőt esetlegesen ábrázoló fotókat és videófelvételeket a honlapján közzétegye, valamint üzleti tevékenysége keretében, egyéb promóciós célokra használja
7.16. Jelen utazási szerződést kiegészítő szóbeli megállapodások nem létesíthetőek, a változtatásokat és/vagy kiegészítéseket csak írásban lehet megtenni. Amennyiben ezen utazási szerződés egyes kikötései érvénytelennek bizonyulnak, úgy az nem érinti magának az egész megállapodásnak az érvényességét. Bármely érvénytelen, vagy nem világos kikötést úgy kell pontosítani, vagy úgy kell értelmezni, hogy ezáltal a kitűzött szerződési cél elérhető legyen.
Kifejezett írásbeli megállapodás hiányában a szerződés semmilyen módosítása, illetve a szerződés egyetlen rendelkezéséről vagy feltételéről való lemondás sem jelenti a szerződés általános módosítását, vagy annak bármely rendelkezéséről, vagy feltételéről való általános lemondást, illetve nem befolyásolja a szerződés alapján a módosítás, vagy lemondás napjáig már létrejött jogokat, kötelezettségeket és felelősséget, továbbá a felek szerződés alapján fennálló jogai és kötelezettségei teljes mértékben hatályban maradnak, kivéve, ha fent írott módon kerültek módosításra vagy mondtak le róluk.
7.17. Az iroda által szervezett utazással kapcsolatos minden vitás kérdésben a felek elsődlegesen közös megegyezésre kötelesek törekedni. Ennek hiányában alávetik magukat a Váci Járásbíróság kizárólagos illetékességének.
7.18. Felek jelen utazási szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt helybenhagyólag és kölcsönösen aláírták.
Letölthető PDF verzió